Blog

V roku 2013 predstavila Nemecká automobilka fenomenálne 6 kolesové monštrum, pomenované Mercedes G63 AMG 6x6. Na celom svete bolo vyrobených len 100 kusov a my sme mali tú česť oblepiť do čiernej matnej fólie jedno z nich. (článok, ako i fotografie nájdete na našom blogu).

A teraz náš tím na čele so skvelým profíkom Peťom Bártom, opäť oblepoval do čiernej matnej fólie, jeho nástupcu, pomenovaného originálne, Mercedes G 4x4 na druhú. Nami testovaný štvorliter s dvoma turbami a ôsmimi valcami nás uchvátil od samotného začiatku. Už výkon 310 kw (420koní) a zrýchlenie z nula na stovku za 5,9 sekundy napovedá, že nepôjde len o mašinu do terénu.  
Ale to neznamená, že v teréne zaostáva. Práve naopak. K základu patria portálové nápravy. Hnacie osi kolies sú teda uchytené nad osou kolesa a hnací moment sa prenáša koncovým prevodom. Obrovské 22-palcové disky sú obuté špeciálnymi pneumatikami s profilom 325/55, svetlá výška tohto „autíčka“ je neuveriteľných 45 centimetrov a nájazdové uhly 52, respektíve 54 stupňov. Tie sú, mimochodom, aj výsledkom vyvedenia výfukov pred zadnými kolesami, takže v teréne je malá pravdepodobnosť ich zachytenia. Priam neuveriteľná je schopnosť a najmä hĺbka brodenia, ktorá je čosi vyše metra, čo je až dvojnásobok oproti ostatným SUV. V teréne pomáhajú tri uzávierky diferenciálov, redukčný prevod, dvojdielny antikorový kryt podvozku a extrémne pevné zavesenie.
 
Každé z kolies je odpružené dvojicou pružín a tlmičov. Kým jeden pár je klasický, druhý mení tuhosť pruženia, a to len za skvelých 15 milisekúnd. G500-ka sa tak dokáže prispôsobiť nielen terénu, ale aj asfaltu. Nastaviť si môžete nastaviť dva módy,  Comfort a Sport. Prvý spomínaný je vhodnejší do terénu a mód Sport na bežné asfaltové cesty. Je tu však ešte jedna vychytávka -pri jazde na piesku dokáže G500 4×4² znížiť tlak v pneumatikách až na 0,5 baru, čo znamená väčšiu styčnú plochu so sypkým povrchom, ľudovo povedané, stlačením tlačidla si viete pneumatiky sfúknuť a zas späť nafúknuť. Pýtate sa, či takýto manéver znesú disky? Áno, sú totiž dvojdielne a skonštruované presne na tento účel. Prekvapilo nás ich detailné spracovanie, s emblémom 4×4² na ráfikoch. 

Interiér je do bodky prepracovaný, ako sme už u týchto áut zvyknutí, sedadlá zdobia drobné „visačky“ s logom 4×4² a na hlavici radiacej páky, ktorá je až minimalistická, vyniká vystúpené logo AMG. Bielou niťou ručne prešívaná palubná doska v koži, či efektné prešívanie sedadiel rovnakou niťou dodávajú interiéru správny šmrnc. Do toho stropnica v brúsenej koži a každý fajnšmeker je na vrchole blaha. Trošku nás prekvapilo, že pri množstve elektroniky sme našli v interiéri úplne bežnú a obyčajnú manuálnu ručnú brzdu. Tiež sme boli trošku sklamaní miestom na zadných sedadlách, kde si za vysokého šoféra už  ďalšia vyššia osoba nesadne, resp. sadne len s problémami.

O nič lepšie na tom nie je ani kufor, kam sa zbalia sotva dvaja dospelý ľudia. Prenášanie väčších vecí v tomto prípade nehrozí.

Všetky nedostatky ale úplne vynahrádza pocit z jazdy. Nie len, že sedíte v závidenia hodnej výške, odkiaľ vidíte naozaj široko-ďaleko, ale pán obor na druhú prejde naozaj pomaly všade bez problémov. Je silným sokom všetkých terénnych nástrah a s eleganciou zvláda výmole a jamy na našich pestrých Slovenských cestách. Pre mladšiu generáciu je toto Géčko štýlové a cool, no pre pánov v rokoch môže byť splnením sna o veľkom aute, využiteľnom v teréne aj v meste a zároveň priláka pohľad nie jedného nadšenca, keďže predpokladáme, že sa ich na cestách neobjaví veľa. 

Jediným problémom môže byť jeho cena, ktorá presahuje čiastku 300.00% Eur. Ak takýto Mercedes nemôžete dovoliť, vychutnajte si aspoň fotky v galérii :-)

Top